Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Αξιολόγηση ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ στη ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ Γυμνασίου

Σωτήρης Μπαλκίζας, ΠΕ02.50, Φιλόλογος Ε.Α.Ε.                         Σχολ. Έτος: 2016-2017         
Γνωστικό Αντ/νο: Νεοελληνική Γλώσσα                                       Τάξη: Γ΄ Γυμνασίου
ΠΡΟΤΑΣΗ για
Αξιολόγηση ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ στη ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
(για μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία)

Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: «Κοινωνικότητα... αγάπη και προσφορά» (Λέο Μπουσκάλια)
    Έγινε πρόσφατα σ’ ένα πανεπιστήμιο του Μιντζουέστ ένα ενδιαφέρον κοινωνιολογικό πείραμα με φοιτητές, σχετικά με τη διάθεση για προσφορά. Ζήτησαν από κάθε φοιτητή να φέρει δέκα σεντς. Τους είπαν: «Στην Ινδία υπάρχουν άνθρωποι που λιμοκτονούν. Έχει ξεσπάσει επιδημία και χρειάζονται βοήθεια. Αν νομίζεις ότι πρέπει να βοηθήσεις, βάλε τα δέκα σεντς σου σε έναν φάκελο και γράψε “Ινδία”. Η Ινδία είναι πολύ μακριά. Υπάρχει μια οικογένεια στο γκέτο της πόλης που χρειάζεται τρόφιμα, για να ζήσει αυτή τη στιγμή. Αν θέλεις να βοηθήσεις αυτούς τους ανθρώπους, τα χρήματά σου θα τους δοθούν ανώνυμα. Βάλε τα δέκα σεντς σου μέσα σ’ έναν φάκελο και γράψε “φτωχή οικογένεια”. Τώρα υπάρχει και κάτι άλλο: Το πανεπιστήμιό μας δεν έχει φωτοαντιγραφικό μηχάνημα. Αν θέλετε να βοηθήσετε στην αγορά του φωτοαντιγραφικού μηχανήματος, βάλτε δέκα σεντς μέσα σ’ ένα φάκελο και γράψτε “φωτοαντίγραφα”».
      Το ογδόντα τοις εκατό των χρημάτων πήγαν στο φωτοαντιγραφικό μηχάνημα!
    Έχουμε πάψει να ενδιαφερόμαστε. Έχουμε σχηματίσει μικρές κλειστές ομάδες. Συνήθως λέμε: «Δεν είναι δική μου δουλειά το τι συμβαίνει πιο πέρα». Νομίζω ότι πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν πέφτει ούτε ένα φύλλο χωρίς να επηρεάσει τη ζωή μας.

Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:
1ο ΘΕΜΑ:                                                                                                            (Μονάδες 6) 

1. Σημειώστε με ένα (Σ)ωστό ή (Λ)άθος στις παρακάτω προτάσεις:
α. Το πείραμα που έγινε σ’ ένα πανεπιστήμιο του Μιντζουέστ ήταν ψυχολογικό. ……….
β. Το πείραμα εξέταζε τη διάθεση που έχουν οι άνθρωποι για προσφορά. ……….
γ. Τα περισσότερα από τα χρήματα τελικά πήγαν στη φτωχή οικογένεια. ……….
δ. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν ενδιαφερόμαστε για το τι συμβαίνει γύρω μας. ……….

2. Ποιες από τις παρακάτω προτάσεις του κειμένου εκφράζουν βασικές του ιδέες; (Να κυκλώσετε 2 επιλογές)
α. «Ζήτησαν από κάθε φοιτητή να φέρει δέκα σεντς.»
β. «Αν θέλεις να βοηθήσεις αυτούς τους ανθρώπους, τα χρήματά σου θα τους δοθούν ανώνυμα.»
γ. «Να καταλάβουμε ότι δεν πέφτει ούτε ένα φύλλο χωρίς να επηρεάσει τη ζωή μας.»
δ. «Το πανεπιστήμιό μας δεν έχει φωτοαντιγραφικό μηχάνημα.»

3. Στις παρακάτω προτάσεις να κυκλώσετε τη σωστή επιλογή.
- Το πείραμα έγινε σε ανθρώπους:
α. γέροντες               β. νέους               γ. μεσήλικες  
- Οι προτάσεις για βοήθεια αφορούσαν:
α. την Αιθιοπία, μια φτωχή οικογένεια και το Παν/μιο 
β. την Ινδία, μία ορφανή κοπέλα και το Παν/μιο    
γ. την Ινδία, μια φτωχή οικογένεια και το Παν/μιο 
- Με βάση το αποτέλεσμα του πειράματος, φαίνεται ότι οι άνθρωποι:
α. λειτουργούν σε μεγάλες, ανοιχτές ομάδες                   
β. ενδιαφέρονται για τον συνάνθρωπο                                                                                 
γ. δεν ενδιαφέρονται για το συνάνθρωπο  
-  Το «δεν πέφτει ούτε ένα φύλλο χωρίς να επηρεάσει τη ζωή μας» σημαίνει:
α. ότι τα φύλλα πέφτουν κάθε φθινόπωρο            
β. τα φύλλα που πέφτουν επηρεάζουν τη ζωή μας
γ. τίποτα δεν γίνεται χωρίς να επηρεάσει τη ζωή μας   

2ο ΘΕΜΑ:                                                                                                            (Μονάδες 4)                                                                              
1. Να βρείτε τα στοιχεία της δομής της πρώτης παραγράφου:
α. Θεματική πρόταση: …………………………………………………………………………………………........................
β. Σχόλια-Λεπτομέρειες: ………………………………………………………………………………………............................
γ. Κατακλείδα: ……………………………………………………………………………………………………..........

2. Να κυκλώσετε δύο από τις παρακάτω ομάδες, αρκεί να περιέχουν μόνο επίθετα:
α. ενδιαφέρον, φτωχή, κλειστές
β. ενδιαφέρον, φτωχή, δέκα
γ. ενδιαφέρον, φτωχή, προσφορά
δ. ενδιαφέρον, φτωχή, μικρές

3. Να αντιστοιχίσετε τις διαρθρωτικές λέξεις με τη σημασία τους:
ΣΤΗΛΗ Α΄                                                                 ΣΤΗΛΗ Β΄
α.   σχετικά με                                                           1. Υπόθεση
β.   Αν                                                                        2. Αντίθεση
γ.   ούτε                                                                      3. Χρόνος
δ.   Τώρα                                                                   4. Αναφορά

4. Τι είδους αφηγηματικές τεχνικές χρησιμοποιούνται στο κείμενο; (Κυκλώστε 2 επιλογές)
α. διάλογος                                     
β. αφήγηση                                     
γ. επιχειρηματολογία
δ. περιγραφή

3ο ΘΕΜΑ:                                                                                                        (Μονάδες 10)                       Σε ένα γράμμα που θα γράψετε σε ένα φίλο/μία φίλη σας, να αναφέρετε κάποια περίπτωση ανθρώπου/ανθρώπων, που ξέρετε ότι είναι σε ανάγκη και αποφασίζετε να τον/τους βοηθήσετε (πότε μάθατε για την περίπτωση, με ποιον τρόπο, γιατί θέλετε να βοηθήσετε, τι και πώς θα προσφέρετε, τι αποτέλεσμα θα έχει η προσφορά σας, τι συναισθήματα θα νιώσετε, τι άλλο θα είχατε να προτείνατε σχετικά με αυτό, τι ευχές ή επιθυμίες θα εκφράζατε) (με Πρόλογο, Κύριο Μέρος σε 2-3 παραγράφους και Επίλογο, σε περίπου 200 έως 250 λέξεις / 20 έως 25 σειρές).

ΕΚΘΕΣΗ: 
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Καλή Επιτυχία!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου